dimarts, 21 de juny del 2011

La llengua anglesa a l'aula

Actualment, la llengua anglesa és imprescindible dintre de les escoles, ja que és el llenguatge que mou la societat. Per aquest motiu, les escoles han hagut des de fa uns anys utilitzar aquesta, com la primera en l'educació de llengua estrangera. 

Quan estava la L.O.E, l'anglès era el primera en llengua estrangera, tot i que es donava més importància al llenguatge escrit que no pas a l'oral, escriure, els verbs, la comprensió lectora era molt més present que no pas l'expressió oral.

Avui en dia, aquest problema s'està solucionant, ja no només passava a llengua estrangera sinó que també en la llengua vehicular i al castellà. Per aquest motiu, se li està donant molta importància a l'expressió oral i a l'escolta de diferents entonacions de la llengua anglesa, ja que has de saber expressar-te en una llengua per saber-la, per molt que sàpigues escriure-la i llegir-la.
Segons el currículum actual de Primària, en llengua anglesa es dedica:
  • En el cicle inicial: 70 hores.
  • En el cicle mitjà: 105 hores.
  • En el cicle superior: 140 hores.
En el cicle inicial es dediquen menys hores en relació a la llengua catalana i castellana, ja que en aquestes es dediquen 140 hores. En el cicle mitjà, també es dediquen menys hores que en català i castellà perquè en aquestes es dediquen 140 hores. I per últim, en el cicle superior es dediquen les mateixes hores en impartir les tres llengües.


Segons el currículum de la LOE, l'horari de la llengua estranjera és: 
  • Cicle inicial: 105 hores.
  • Cicle mitjà: 140 hores.
  • Cicle superior: 140 hores.
*En el currículum de la LOE els termes utilitzats per designar els cicles eren diferents:
    • Cicle inicial: primer ciclo.
    • Cicle mitjà: segon cicle.
    • Cicle superior: tercer cicle.
Per el que podem veure, en el currículum actual s'imparteixen menys hores tant  en el cicle inicial com mitjà que en el currículum de la LOE i en canvi, en el cicle superior s'imparteixen les mateixes hores, vers la segona llengua.
El currículum de la LOE, inclou aquest paràgraf en la llengua estrangera:
"El área de Lengua extranjera tiene como objeto formar personas que puedan utilizarla para comprender, hablar y conversar, leer y escribir, por lo que su uso debe ser el punto de partida desde el inicio del aprendizaje. En la Educación primaria se parte de una competencia todavía muy elemental en la lengua extranjera, por ello, durante toda la etapa, serán de gran importancia los conocimientos, capacidades y experiencias en las lenguas que niños y niñas conocen para comprender y construir significados, estructuras y estrategias durante su participación en actos de comunicación. La comprensión de las diferentes situaciones de comunicación y el conocimiento de la estructura de los textos, les ayudará a identificar y adquirir los elementos lingüísticos concretos presentes en un acto comunicativo determinado."


En ambdós currículums inclouen la parla, la conversa, l'escolta, el comprendre, el llegir i comprendre, l'escriptura com a continguts. Tot i que, les TIC no es nombren en la LOE i li dóna més importància als textos escrits que no pas a la comunicació oral.


Currículum LOE:
Activitats per els alumnes de Educació Primària:

Fonts i recursos de formació d'anglès:

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada