dimecres, 22 de juny del 2011

Atenció a la diversitat

L'atenció a la diversitat en l'educació engloba un paràmetre molt gran, que podem definir tal i com diu Spano:
"Atenció a la diversitat vol dir organitzar els elements escolars i curriculars ordinaris per tal de què facilitin l'aprenentatge de tots els alumnes. No etiquetem mestres per a què etiquetin alumnes. Cerquem criteris generals per poder ensenyar tots a tots, per poder aprendre tots de tots”.Spano, G. UN MODEL INCLUSIU DE PLA ANUAL D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT. Juny 2004.

Cada alumne és diferent i per tant les adaptacions no seran les mateixes per a cadascú; pot haver necessitats educatives especials com: l'autisme, TDAP, una disminució auditiva o visual, un alumne superdotat, amb discapacitats motrius, psíquiques, per ser nouvinguts, de diferent religió o de cultura, problemes de conducte, etc. Per tant, cada alumne és especial.

Hem de tenir en compte diversos factors, vers aquest alumnes, com per exemple: el temps d'explicació i de resposta, en un grup col·locarem un company nou amb altres alumnes a l'aula per a què l'ajudin. També, habilitarem els espais, com el mobiliari i els jocs per a alumnes invidents,  per exemple utilitzarem una pilota amb un cascavell per una disminució visual.
L'avaluació tampoc serà la mateixa per alumnes que tenen una necessitat educativa i depenen d'aquesta, s'avaluarà el seu procés d'aprenentatge i la seva millora. Encara que, tinguem recursos humans com les vetlladores i els auxiliars.
Un altre factor molt important és la família, ja que tots junts tant escola com la família treballarem per avançar i progressar en el seu procés d'aprenentatge i socialització dels alumnes.

A continuació es presenta un enllaç sobre l'atenció a la diversitat i l'escola intercultural: http://www.aulaintercultural.org/IMG/pdf/latencio.pdf

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada